
SMYKKER TIL FORANDRING
ENTREPRENØRSKAB
Projektet udfolder etablering af en smykkevirksomhed med bæredygtighed som det centrale element.
Her blev PAUSE, Copenhagen skabt; et brand bygget op omkring FN’s verdensmål 3: Sundhed & Trivsel.
Mentalt helbred er fokuspunktet, med hensigt om at belyse at alle har gode og dårlige dage.
En vision om at skabe en virksomhed, der viser følelsers diversitet gennem taktile smykker og personlig branding,
der inspirerer forbrugeren til udvikling, hvor sårbarhed ses som en styrke.
Projektet er bygget op omkring Design Thinking processens forskellige faser.

MENTAL SUNDHED
Formål om at normalisere snakken om følelser.
Taktile smykker, der giver ro og harmoni.

SMYKKER FOR ALLE
Inkluderende æstetik.
Det er en styrke, at vi alle er forskellige.

GENANVENDELIGE MATERIALER
Made to Order produktion.
Ansvarlige produktionsmønstre.
FORANDRINGSHYPOTESE
De mange misforståelser indenfor mental trivsel i vores samfund, gør det kompliceret at italesætte sin sårbarhed,
da det oftest opfattes som værende noget negativt og er forbundet med meget skam.
Vi gør en forskel ved at oplyse og skabe accept omkring negative følelser, ved at belyse sårbarhed som en styrke.
Vi rammer forbrugeren med følebare perspektiver, og giver dem en taktil oplevelse gennem vores smykker.
Det er vigtigt for os, at kollektionen bliver udarbejdet med ansvarlig produktion,
og består af kønsneutrale designs, som ligeledes rammer mange personlige udtryk.
MOODBOARD

DESIGNDRIVERS
Følebare
Dybde
Upoleret
Robust
Flydende
Kvalitet
INSPIRATION
.jpg)
UDKAST TIL KOLLEKTION


HÅNDVÆRK
Lavet i hånden,
i hjertet af København

SAND
Brugt til at skabe teksturen.
Med et budskab om at man skal være sand.

SANDSTØB
Teksturen er skabt,
gennem sand i sandstøb.
STORYTELLING
PAUSE, Copenhagen er en smykkevirksomhed med fokus på mentalt helbred,
som er her for at belyse at alle har gode og dårlige dage, og at man ikke bør stå alene med sine problemer.​
"Vi ser sårbarhed som en styrke."
Kollektionen består af opløftende designs, som er inspireret af hverdags op- og nedture, ligeledes store og små udfordringer.
Smykkernes dybde giver dig mulighed for at opleve følebare perspektiver.
FOTOSHOOT
Med et budskab i smykkerne om at man ikke er alene, samt at man skal huske at tro på sig selv og trække vejret.



SAND



Smykkekollektion
LOGO

Smykkebrandet er skabt som en påmindelse om prioriteringen af en selv og for at hjælpe forbrugeren med at tage en pause i hverdagen,heraf navnet PAUSE.
Virksomhedens logo skal grafisk supplere dette budskab, ved placeringen af et komma efter pause.
Ligeledes bliver betydningen af ordet også tydeliggjort ved brugen af Gestaltloven The Law of Closure, med de varierende huller i bogstaverne.

FOTOSHOOT
Smykker med en reminder om at tage en pause
fra hverdagens jag og stress.

DISPLAY
Brugt i salgsperioden til markeder og event.
Et fysisk møde med forbrugeren.

PLAKAT
Budskab om kærlighed, nærvær og sammenhold.
Virksomheden PAUSE, Copenhagen.
.png)
PSYKIATRIFONDEN
For at understrege virksomhedens fokus på mentalt helbred, var der indgået et samarbejde med Psykiatrifonden
og doneret 10% af salgets overskud hertil.
I PAUSE, Copenhagens branding materiale er Psykiatrifondens logo ”TIL FORDEL FOR PSYKIATRIFONDEN”
derfor brugt diverse steder på alle salgskanaler
UDFORSK FLERE PROJEKTER
ER DU INTERESSERET I ET SAMARBEJDE?
Eller blot ønsker en dialog omkring mine projekter,
er du mere end velkommen til at kontakte mig.